Reklamační řád
Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím on-line obchodu promerch.eu od
Ing. Dalibor Figura, se sídlem Pod Kostelem 515, 735 53 Dolní Lutyně; IČ: 72981211, DIČ7407315113
Telefonní číslo:+420 604 141 868
Kontaktní e-mail: info@promerch.cz
Za jaké vady zboží odpovídáme?
Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:
-
má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo
které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů;
- zboží se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
- za vadu zboží je též považována situace, kdy vám dodáme jiné zboží, než jaké bylo mezi námi sjednáno;
-
odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti,
kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a
-
nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva 3. osoba a zboží je
vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
Spotřebitelům
dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době.
Nejste-li spotřebitelem, není vám zákonná záruční doba dle článku 2
poskytována. Článek 2 se vztahuje pouze na spotřebitele.
Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
Jste-li podnikatelem, práva z vadného plnění zakládá pouze vada, kterou mělo zboží při přechodu nebezpečí škody na zboží, byť se projeví až později. V případě, že se vada vyskytne v závislosti na porušení některé z našich povinností, náležejí vám práva z vadného plnění i v takovém případě.
Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte v případě, že jste spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zbožív souladu s článkem 5 Všeobecných obchodních podmínek. Jste-li spotřebitelem a vada zboží se projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
Jaká je záruční doba?
Záruční
doba trvá do data minimální trvanlivosti, které je na zboží uvedeno,
popřípadě u věci podléhající rychlé zkáze po dobu, po kterou lze věc
použít.Není-li na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti a
nevyplývá-li z povahy věci jinak, činí záruční doba spotřebního
zboží dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží.Berte na vědomí, že v
případě, že vám bude zboží vyměněno, na nové zboží neběží nová záruční
doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po
kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po
kterou je zboží u nás z důvodu reklamace.
Jaká práva z vadného plnění máte?
Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117 a,jste-li spotřebitelem,také § 2165 až 2174.
Jste-li spotřebitel nebo podnikatel:
V
případě, že vada zboží existovala nebo se má za to, že existovala již
při převzetí zboží, náležejí vám níže uvedená práva z vadného plnění.
Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy, náležejí vám tato práva z vadného plnění:
a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
b) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo
c) odstoupení od smlouvy.
V případě podstatného porušení smlouvy nás při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady informujte o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili. Upozorňujeme vás, že pokud tak neučiníte, budou vám náležet pouze ta práva, která by vám náležela při nepodstatném porušení smlouvy. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s námi. Pokud v přiměřené lhůtě vadu zboží neodstraníme, můžete požadovat namísto odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo můžete od smlouvy odstoupit.
Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy,můžete požadovat:
a) odstranění vady; nebo
b) přiměřenou slevu z kupní ceny.
V případě, že vadu zboží neodstraníme včas nebo odstranění vady odmítneme, můžete požadovat slevu z kupní ceny, anebo můžete od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s námi. Berte na vědomí, že dokud neuplatníte své právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupíte od smlouvy, jsme oprávněni dodat vám chybějící zboží nebo odstranit právní vadu (zejména dodat chybějící dokumenty).
Výměnu
zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že nemůžete
věc vrátit v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. To neplatí v případě,
že:
a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) jste použili věc ještě před objevením vady;
c) jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
d)
jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo
pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte
nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli
z použití věci prospěch.
Pouze jste-li spotřebitel:
Pokud se vada spotřebního zboží vyskytne v záruční době, náležejí vám níže uvedená práva z vadného plnění:
a) právo na výměnu zboží máte v případě, že:
-
zboží během záruční doby pozbyde některou z vlastností uvedených v
článku 1 reklamačního řádu a není to vzhledem k povaze vady nepřiměřené;
- je vada neodstranitelná; nebo
- se na zboží vyskytne větší počet vad.
Požadovat výměnu zboží nelze u zboží prodávaného za nižší cenu. Namísto toho můžete požadovat přiměřenou slevu.
b) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny máte v případě, že:
- nezvolíte právo na odstoupení od smlouvy nebo výměnu vadného zboží;
- nejsme schopni zboží vyměnit (například zboží se již nevyrábí);
- nezjednáme nápravu v přiměřené době, nebo v případech, kdy by vám zjednání nápravy působilo značné obtíže; nebo
- věc má vadu, z níž jsme zavázáni, a jde o věc prodávanou za nižší cenu.
c) právo na odstoupení od smlouvymáte v případě, že
- je vada neodstranitelná;
- se na zboží vyskytne větší počet vad;
- nejsme schopni zboží vyměnit (například zboží se již nevyrábí); nebo
- není možné vyměnit vadné zboží za bezvadné.
Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
- jste o vadě před převzetím věci věděli;
- jste vadu sami způsobili; nebo
- uplynula záruční doba.
Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
- věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
- vyplývá-li to z povahy věci
Jak postupovat při reklamaci?
Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. V souladu se zákonem o ochraně spotřebitele přijímáme reklamace pouze na adrese našeho sídla.
Doporučený postup při reklamaci:
- pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně;
-
zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění
jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem
o výměnu zboží, odstoupení od smlouvy, slevu z kupní ceny, popřípadě
další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
-
reklamované zboží nám zašlete (jinak než na dobírku, kterou
nepřebíráme), přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do
vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
-
pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení
zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument
prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení
reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do sedmi pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete; a dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 25.5.2018.
REKLAMAČNÍ PROTOKOL
(vyplní zákazník)
Kontaktní osoba:
Firma/jméno a adresa kupujícího:
Telefon/fax:
Mobil:
E-mail:
Poznámky:
IČ:
(a DIČ)
Zpáteční adresa pro zaslání zboží:(Je-li shodná s výše uvedenou, nevyplňujte!)
Reklamované zboží:
Datum nákupu:
(Datum vystavení faktury)
Číslo faktury:
Číslo objednávky:
Podrobný popis závady:
Návrh způsobu řešení reklamace: